tisdag 31 mars 2009

Tio minuter

Så lång tid tog det att få ett besked.
Inget farligt, bara finfint.
Allt såg bara toppen ut.
Så nu behövdes ingen mobilisering, fast den var samtidigt gjord.
Alltså ska det ställas tillbaka till ett annat förlopp, det som jag egentligen jobbat mest med.
Inser att den senaste tidens förberedelse ändå blivit total och att jag kände mig klar med hur saker skulle bli.
Nu blir det inte så.
Nu blir det som "vanligt", som sagt.
Det är ordlöst i min hjärna.
Alla är lättade och glada, jag är mest tyst.
Kan inte lägga en massa känslor i förloppet nu.
Kan nog egentligen mest vila.
Kolla film.
Vakna å börja känna efter att insikten lagt sig.

Så kommer den där tanken du vet, om tio år. Då kommer allt det här verkligen inte spela nån roll.

Konstigt, det är summeringen, allt e bara konstigt.
....livet..

Inga kommentarer: