fredag 13 mars 2009

jooobbiiigt

Jag är oändligt trött på
egoistiska, manupilativa, elaka, oförstående, galna, världsfrånvända, osympatiska, själviska, klumpiga, korkade, idiotiska, kortsiktiga, våldsamma, maktutövande, vansinniga, hysteriska influenser.
Jag säger oändligt trött.
Tack världen för de influenser jag upplever som raka motsatsen, i synnerhet de som har en aktiv del i mitt liv.
Tänker inte filosofera kring motsatsernas attraktion eller nödvändighet av varandras existens nu.
Klockan är faktiskt ett på natten å den största delen av dagen har varit influerad av de förstnämnda elementen, enligt min upplevelse.
Till och med ostbågarna står orörda.
För trött och för less för att ta till den trösten.

1 kommentar:

Anonym sa...

egoistiska, manupilativa, elaka, oförstående, galna, världsfrånvända, osympatiska, själviska, klumpiga, korkade, idiotiska, kortsiktiga, våldsamma, maktutövande, vansinniga,
Min mamma mitt på pricken.