måndag 27 april 2009

Ingenmansland

På söndan kom jag på att jag fått min brev från vårdguiden. Det är ett mail de skickar ut varje vecka när man är gravid i vilket de berättar om graviditeten.
En rubrik mamman, en rubrik barnet och så pappa/partner.
Det har blivit som en del i processen att bli mamma att läsa. En del av processen att förstå att jag faktiskt är gravid.
I lördags kom det sista brevet från vårdguiden och jag insåg vilken krycka det varit.
Inte bara för att det mest står att jag ska vila hela tiden och att sambo ska vara en förstående partner.
Nu kommer inga fler mail och barnet gör ingen ansats till att födas.
Vad blir det av mig då? När ingen berättar om vad som händer i vecka 41 å framåt. Betyder det jag jag också egentligen bara är klar?
Vad innebär det?
Känner mig väldigt mittemellan och lite vilsen.
Lite som när sambo frågade innan vi somnade igår hur ofta vi ska bada barnet och mitt svar var helt draget ur rumpan, en regelrätt gissning. Men ALLT måste vi ju inte veta om ALLT.
Var finns vårdguiden nu?

2 kommentarer:

Mina sa...

Vårdguiden efter att barnet är fött?
familjeliv.se med rejäl nypa salt,
bvc
sjukvårdsrådgivningen
mamma
den som orkar lyssna

I valfri ordning. Men inte att följa slaviskt utan att väga mot ens egen magkänsla och plocka det man tror kan passa ens eget föräldraskap.

När jag har hört riktigt galna tips och trix så brukar jag lyssna artigt, säga att det var en intressant idé, absolut värd att fundera över, och sedan vara nöjd med att jag inte är riktigt skvatt galen.;)

Kerst sa...

ha ha
diplomatins mästare har talat, ska öva på de!
Tack för tips
kram