onsdag 15 april 2009

del tre (eller finfördelning av listans innehåll- stödstrumpor)

har någon levande själ före mig försökt sätta på sig ett par stödstrumpor (när ni befunnit er i det välsignade tillståndet)?
Jag kan ge Mycket för att slippa dessa samt den oändliga ordeal det är att ta på sig dem.
Jag menar med anledning av tidigare inlägg, så förbannat gammal trodde jag aldrig i hela livet att jag skulle bli.

Alla ni som har er egna (unga) kropp kvar, njut av den helga den och ta den inte för givet. I synnerhet inte kvinnor i fertil ålder. Sänd mig en tanke när ni utan att reflektera över det hoppar i era byxor och strumpor på morgonen. Tänk på stackars Kerstin som inte kan ta på sig ett par ynka strumpor utan att låta mmmfff mmmmffff hhhmmm ååååheeeej under hela de fem minuter det tar innan de är på plats. Då talar jag om effektiv arbetstid, inte inräknat andningspauser. För att efteråt bli sittande med tom blick och tycka att "det där va ju en bedrift- nu va jag duktig!"

Under tiden hinner man faktiskt bygga upp en stark avoghet mot stödstrumpor som för övrigt är det mest osexiga som finns.

Ålder långt utöver ens siffra är jävligt ohett.

Men å andra sidan ska jag inte göra fler barn just nu, så......

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hahaha!! Åh, jag lider med dig men det var så roligt beskrivet att jag skrattar ihjäl.

Mina sa...

Är det inte kul att det kallas det välsignade tillståndet förresten?
Jag är med på välsignelsen i att få barn men har aldrig förstått poängen med den långa vägen dit. Eller att kalla den välsignad. Måste varit en karl som hittade på det, i hopp om att hans höggravida i krämpor lidande fru skulle pyssla om hans förkylning...eller åtminstone ligga lite. Så - dagens sexism, varsegod! ;-)

Kerst sa...

Tack Helena, kul att kunna stå till tjänst.

L: Jo visst, tydligen ska man ju vara extra vacker oxå sägs det, eller ha nån typ av glow?? E detta en komplott mot oss kvinnor för att vi ska lindas in i villfarelsen att vi är extra starka som gravida?
Alltså fråntas rätten till ren omtanke, fortsätta vara starka hela vägen. Jag tror du har en poäng... Sitter framför datorn å nickar för mig själv, nu borde sambon se upp.