måndag 13 april 2009

Dagens medicin

Efter samtal bl.a. rörande lite mer delikata problem mår Kerstin mycket bättre!
Så gott som bra, vågar vi säga glad?
Trots PFS (PreFörlossnings Syndrom).
Alltså inte olik Vesuvio i mina upplevelser av världen och alla dessa känslor som dessa väcker.
Då menas självklart inte pizzan.
(Stackars sambo måste tilläggas. Ja jag ser dig älskling!)

I alla fall, åter till samtalet som blev min medicin.
En mycket klok, erfaren, ärlig och rolig vän lyckas så med dagens oväntade.
Att sätta orden babianrumpa och normalt i samma mening.
Inte bara det.
Hon lyckades härmed stilla min oro.

Väldigt intim information, det kan jag tillstå.
Men, jag måste nästan tvångsmässigt skriva av två anledningar.
Dels tacka yster vädursflicka!
Dels för att det skrivs inte någonstans om detta som jag kan hitta.
Trots allt är böckerna och artiklarna rätt slätstrukna i ämnet graviditet i vissa avseenden.
Även om det så skulle skrivits, hade det väl inte beskrivits så fantastiskt att min oro bara skulle sippra bort.

Alltså dagens medicin, helt klart en alternativ sådan utan mer biverkningar än ett leende!

Inga kommentarer: