lördag 28 februari 2009

Inspiration vs upplägg

Som nu när skrivartarmen skriker efter mättnad.
Inspirationen är hög.
Tillgången på utlopp för denna saknas.
Jag har alltså ingenting att skriva om.
Det känns lite som att ha en massa god pinnbrödsdeg med lagom stora ostbitar i.
En tänd brasa, inte för mycket knott, bregott och en härlig kväll tillsammans.
Men ingen pinne.
Det finns ett forum att skriva i (det här), det finns ett ganska skönt tangentbord, bara jag för stunden, men liksom inget att skriva om.
Inget att linda min smaskiga inspiration kring.
Som tur är så beror den bristande stommen inte på någon form av blyghet, prestationsproblematik eller outtalad konflikt med eventuell/a läsare.
Det är mest så att Kerstin ser och Kerstin tänker, för tillfället sammanfaller inte dessa två och därför kan inte känslan knytas till något annat än pinnbrödet.
Kanske ligger där oxå en liten längtan efter sommar och de jag grillat pinnbröd med vet vilken typ av scen jag saknar i vinterhalkan.
Tålamodet prövas ännu en gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

:-)