torsdag 19 februari 2009

Betalning i väntans tider

Inte visste jag att sjön var så dyr.
Att de skulle kosta ont i flera dar å ett par nätters sömn för att få se den igen.
Självklart var det värt allt!
Ingen tvekan.
Fast jag blir lite försiktigare tills det gör mindre ont, då blir det nog promenad av den längre sorten, igen en mindre utflykt.
Tills dess, onödigt mycket koll på vad som händer i världen via mail, bytessajter och facebook.
Ligger med andra ord fattigt lågt.
I mitt torra liv.
I väntan på nästa sjöpromenix, nästa nya lägenhet att ta ställning till, nästa avsnitt av nåt teveprogram jag tydligen har börjat kolla på, nästa lilla person i världen.
Den där sitstnämnda kräver förmodligen av mig att hålla kraven på de förstnämndas nivå.
Det känns så
och det känns bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Detta var ju extremt spännande (att få lämna en kommentar alltså...;-).
Nu har jag hittat hit! Mysigt med vardagsbetraktelser och insikter...i like!
Kram!!!

Kerst sa...

Det va ju snällt.
Fast jag vet inte om jag tar emot kramar från personer som jag inte vet vilka det är :)
Tack kan jag säga.
Kul att vi träffats såhär, anonym.