måndag 4 maj 2009

full rulle

den här veckan blir det full rulle.
Ikväll ska jag på akupunktur för att försöka få igång förlossning.
Sen kommer mamma. Imorgon bitti är det ultraljud.
På onsdag barnmorska för hinnsvepning.
På torsdag akupunktur
Fredagen medför någon form av drink som jag ska blanda till innehållande bla ricinolja.
Så på lördag inga planer, mer än att kanske föda, eller bli igångsatt, eller redan vara mamma eller i värsta fall fortsätta vänta vänta.
Den här veckan blir det hålligång.
Undviker telefon för jag har så få svar och de svar jag har utgör en tråd som jag balanserar på för att bibehålla lugnet.
Idag sa barnmorskan, som verkar lugn, att jag ska föreställa mig att var en stock som flyter i en flod mot något. Så kommer jag till en kurva och i den börjar det.

Mitt i denna offensiv så är det vad jag kommer göra. Koncentrera mig på att vara en stock i en å. Samtal kring den upplevelsen får komma senare.

Det är min vecka hur ser din ut?

2 kommentarer:

Mina sa...

Härligt att du har en plan!;)

Och skönt för nyfikna jag att få en update.

Min vecka? Har idag klarat av två av fyra seminarier, nästa i morgon bitti. :(

Ansträngande på sitt sätt det med men kanske lite mer förutsebart.

Kerst sa...

Jag hejar på. Du är jätteduktig!!
Men ta inte förutsägbarheten för given, man anar aldrig vad som lurar runt krönet.

Kämpa på kära vän!

Kram