måndag 21 september 2009

Måndag en ny vecka

Efter att ha ansökt om ett lägenhetsbyte så har helt nya uppgifter såklart aktualiserats. Dessa innefattar städning, rensning och packning av hela hemmet.
Vi bor nu på 104 kvm en dryg fyra. Vi ska flytta till 43 kvm en dryg etta. Jag har mött en hel del olika åsikter och reflektioner kring hur sund vår flytt egentligen är, om den blir av vill säga. Som tur är har vi inte blivit direkt motarbetade, men att det är lite kontroversiellt med att byta till så mycket mindre, kan jag ändå påstå utan att det är en fullkomlig lögn.
Jag tror verkligen att det är möjligt.
Det som känns mer omöjligt är dock att sätta igång med det lilla enkla. Packa en kartong om dagen.
Att inte fastna i meningslösa spel på internet utan att verkställa.
Det goda i hela situationen blir väl att blogg får bli ett mellansteg. Då gör jag något (konstruktivt å ena sidan, men inte andra), fast till synes blir inget gjort. Jo text.
Så när sambo kommer hem, när jag ska sova ikväll och se mig i samvetsspegeln, kommer detta inlägg då att vara till min fördel eller nackdel?
I will keep you posted.

2 kommentarer:

Mina sa...

Jag är inte motarbetande men kanske aningen förvånad. Ni har ju just flyttat?

Kram!

Kerst sa...

Här har vi bott i drygt ett år tillsammans. Jag flyttade in, Valle har varit här i tre år.
Vi har försökt få till flytt under grav.tiden och lyckats nu.
Så jag har väl på ett sätt just flyttat, men vill liksom ha något som är mer vårt något vi skaffar tillsammans. Så finns ett gäng andra fördelar med den nya lägen heten, om det blir av.
Fler fördelar än nackdelar, ska jag säga.
Så vi får se hur det blir med flytt, har inte fått besked från värdarna än.
Det är en eller ett par som har uttryckt just förvåning. Men vi har liksom en vision här och de som fortfarande vill får väl komma hem till oss efter flytt och se den verkställd.
Självklart får de som vill komma över ändå! Blir tajt att sova över kanske men fika, middag, trevligt umgänge kan vi definitivt bjuda på!

Kram kram