onsdag 31 december 2008

....å ett Gott Nytt År !

Nu är det bättre.
Jag tänkte att jag varit lite väl gnällig och som äkta svenne säger jag att det blir ju bra igen.
Man ska ju inte klaga å allt det där.
Ja e ju ändå frisk, för gravid är ju inte en sjukdom.
Som en läkare sa till mig dagen efter en abort å då livet rasat samman på jobbet att, "Det där har du ju ändå valt själv, jag kan sjukskriva dig från ditt jobb för vad som hänt där, men abort det har jag inte sjukskrivit någon för under de 24 år jag jobbat i öppenvården"
Så jag klagar inte, fick sova senaste två nätterna.
Solen skiner.
Dessutom är den min favvodag på hela året, nyår.
Ville mest säga att nu e det mycket bättre.
Ska göra mitt bästa att inte klaga.
Just nu är det iofs inte så svårt.
Gott nytt år, inget jävla här inte.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Gott nytt år kära vän!

Jag glömde säga det när vi sågs: jag är väldigt glad att du börjat blogga och jag är väldigt glad över att få läsa det du skriver. Jag blir road, lite gripen (särskilt när du skrev om kärlek och händerna som möttes) och känner mig liksom lugn och trygg när dina kloka ord ligger där och skvalpar i offentligheten. Och det är sant alltihop :)

Stor kram!

Kerst sa...

Sötnos
Nu blir jag så glad att jag är lite röd om kinderna.
tack
Vi ses å hörs snart hoppas jag.
Kram