tisdag 15 december 2009

Julklappsönskan

Jag önskar mig att kunna skriva en bättre blogg.
Eller är det ett nyårslöfte?
Jag ska skriva en bättre blogg.

Kanske en bra eller bättre blogg inte ska handla om såna trivialiteter som innehavarens osäkerheter i bloggsammanhang?
Kanske ska jag börja låtsas vara lite tuffare.

Eller sluta tänka på det här över huvud taget och bara skriva.

Nu har jag det. Min julklapp till mig själv och om den inte infunnit sig på en vecka, får det bli nyårslöftet, att inte vara alltför hård mot mig själv.

Så får det bli.

ungefär som förra året
och förra
och förra
osv

6 kommentarer:

Lisa sa...

Låter som ett bra nyårslöfte. Och så kan du slänga in nåt om att inte värdera saker...;-) Det är alltså väldigt roligt att ta del av ditt liv så här, hur du än väljer att beskriva det.
Kram!

Kerst sa...

ok, jag hör dig
tack för påminnelse!

Elinor sa...

Bra julklapp! Och själva grejen att kritisera sig själv för att vara självkritisk är ju lite skönt paradoxal. Men vad skulle man göra om man inte slog knut på sig själv?

Kerst sa...

Alltså jag fastnar lite lätt i den där svängen..
Några tips?

Elinor sa...

Alltså jag vet inte! Brottas själv med sånna grejer. Kanske tänka fan va nice, jag beter mig smått destruktivt! Klapp på axeln, det är lugnt.. Ett ansträngt leende. (Annars är ju lobotomi en beprövad metod.)

Kerst sa...

ha ha kanske nån gång att leendet smyger sig ner i självkänslan :)
i hemlighet