onsdag 9 december 2009

de senaste dagarna

har jag försökt allt vad tygeln håller att fladdra med mina armar för att hålla huvudet över ytan.
Försöker digga kaos.
Försöker finna mig i känslan av att hela tiden måste jag gå runt saker i hemmet och kan inte bara gå från punkt A till punkt B.
Idag skulle jag och dottern ta en promenad till en favoritaffär med en massa massa pillerburkar och på gatorna var det helt fullt med julfolk och jultrafik.
Det blev samma grej där.
Så frustrationen har varit på topp med tillhörande adrenalinpåslag och lugnande sambo.

-Vi går till Willys och köper lök, Kerstin. Så kan vi laga lite mat. Det är prio ett nu, mat.

Det blev indiskt.

Eftersom dotter har lika hög intenistet som båda sina föräldrar tillsammans blir det en hel del dotter för min del när sambo är på jobbet.
En hel del barn och mindre hemmafix, som måste göras. Alltså lite mer stress på tårtan.
Men det går.
Jag fick marabou, jag fick prata i telefon och så fick jag sitta framför datorn och hitta en byrå som jag vill ha.

Får se imorrn om hon svarar på mitt mail och säger att det finns kvar (hoppas)

Mitt i allt stök och alla omvägar med grums är jag riktigt nöjd.

Ifall nån bryr sig

2 kommentarer:

Anonym sa...

och mitt emellan kartongerna håller du på att skapa ett fantastiskt hem!
Kärlek
Anna

Kerst sa...

gulle
du kommer ju vara här en hel del har jag bestämt, så då blir det allt lite finare
spegel