torsdag 27 november 2008

Om existens på internet

Vad är nu egentligen relevant här? (svara gärna den/de av de kanske två som läser...)
Öppen för diskussion.
Jag funderade på ärlighet i bloggsammanhang igår.
För mig har poängen med blogg varit att få sitta i sin trygga vrå och skriva, tömma sig på datorskärmen. För någon annan att sitta och läsa i dess lilla bubbla.
Så både sker ett möte och inte.
Så kan man prata öppet, eller ska liksom göra det. För att det är så privat när man gör det. Man är ju själv då, enligt min bild i alla fall.
Fast jag tycker det känns lite för privat ändå.
Jag vill inte ha en anonym blogg, eller så säger vi så för ett eventuellt öppnande av en sådan.
Där i min andra blogg ska mitt evil alter ego skriva en massa saker som jag inte vågar skriva här.
Kanske är därför jag valde en profilbild idag där jag är en ängel....
Så som sagt diskussionen fortsätter mellan mig och mina olika behov samt förväntningar av mig själv i detta nya sammanhang.
Tills vidare ber jag om överseende för denna typ av intimt umgänge med stor rums/tids distans är fortfarande under utveckling.
Som sagt i demokratin, underskatta inte er egen röst här!
P&K till er mina två vänner som jag hoppas hittar hit ibland.
förresten p&k på er alla mina tusentals läsare

Inga kommentarer: