onsdag 26 november 2008

Gravid

Just nu önskar jag att jag kunde få tillbaka min kropp, min ork och endel gamla vanor som etsat sig fast under åren trots att jag länge känt till deras negativa påverkan.
Om jag för en sekund låtsas som att jag inte är gravid och skyndar mig till jobbet samtidigt som jag pratar med mamma på mobilen, ja då halkar jag i trappen..å börjar grina.
Såklart efter att jag grinat sittandes på en stol i vardagsrummet efter att ha försökt gå upp för att hjälpa sambon att laga mat. Just den mat han fixar, då jag blivit så desperat hungrig efter en promenad i skogen som inte hölls i mitt vanliga tempo men var nog så utmattande.

Så är det, jag måste oxå sluta med bröd igen för det klarar inte magen och en massa annat gott, av en massa olika anledningar.

Men, jag vet, för i botten, i något fundament är jag ända lyckligare än någonsin.
Och jag längtar, skiter i snacket om att de nio månaderna behövs för att förbereda sig.
Jag känner mig faktiskt ganska klar.

Så kroppen ska inte behöva få mer skit för att den försöker sitt bästa mer.
Nu får ska det lyssnas till signalerna för den här gången i alla fall.
Jag går och lägger mig, sover å laddar för mvc imorgon.
Det känns bra.
Gonatt

Inga kommentarer: